22 noiembrie 2009

Mesajele subliminale

Atentie, acest articol contine imagini cu conotatii sexuale !

SUBLIMINÁL, -Ă, subliminali, -e, adj. (Psih.) Care este inferior pragului constiintei, care nu devine constient. – Din fr. subliminal.

Cu totii am auzit de mesajele subliminale care ne sunt transmise prin moduri auditive si vizuale. Scopul acestor mesaje este de a ne determina sa executam anumite actiuni (sa cumparam un produs anume, sa votam o anumita persoana, etc.) fara voia noastra. Cu alte cuvinte, liberul arbitru al fiecaruia este trimis la culcare iar deciziile viitoare sunt de fapt ordine ce trebuiesc executate, bine impamantenite in subconstient, fara permisiunea persoanei in cauza.

Fenomenul mesajelor subliminale isi are originile in SUA, anii '50. Studiile si cercetarile in acest domeniu au dus la realizarea unor tipuri de mesaje subliminale atat de avansate si de complexe incat e aproape imposibila indentificarea lor. Aceasta tehnica a fost adoptata (si inca mai este) de companiile puternice pe plan financiar, scopul fiind acela de a determina un numar cat mai mare de oameni sa achizitioneze un produs anume.

Printre altele s-a constatat ca asocierea cu sexul a oricarui produs, stimuleaza subconstientul uman impingand astfel individul spre cumpararea acestuia. De ce sexul ? Explicatia este foarte simpla. Este un instinct primitiv cu care se nasc toti oamenii iar practicarea lui determina creierul sa elibereze substanta responsabila cu senzatia de placere. Cu alte cuvinte, ideea e sa asociezi ceva frumos cu ceva-ul pe care-l ai tu si vrei sa-l vinzi pentru a avea un profit cat mai mare. E cam infricosator sa stii ca practic esti transformat intr-un zombie si nici macar n-ai habar, nu ? Da, cam asa ma gandeam si eu.

Mai jos sunt cateva exemple de mesaje subliminale descoperite, transmise prin imagini. Dupa cum spuneam, asocierea cu sexul este ceva la ordinea zilei. Atentie, imaginile de mai jos au conotatii sexuale.



Observati cum bomboana rosie cu litera S este asezata inaintea cuvantului "Explosion", formandu-se cuvantul "Sexplosion". Daca nu cauti mesaje subliminale in momentul in care privesti ambalajul celor de la Skittles, cu siguranta nu vei observa un lucru ca acesta, insa subconstientul tau o va face.



Imaginea de mai sus cred ca este destul de edificatoare. Forma panoului doreste ca in mintea privitorului sa se faca asocierea brand-ului cu sexul. Da, faimosul McDonald's recurge la astfel de metode. De ce ? E simplu, pentru bani.



Ne este prezentat interiorul unei masini. Nu pare nimic iesit din comun, corect ? Gresit. Se poate observa frana de mana care este trasa, fondul usor intunecat al pozei, precum si mesajul "We're just as excited as you" care se traduce "Suntem la fel de nerabdatori ca si tine". Tineti minte, asocierea cu instinctul primitiv de reproducere pe care il avem cu totii, aduce bani.



Fotografia este facuta intr-un cinematograf care foloseste asezarea celor trei panouri pentru a putea fi citit cuvantul "sex". Fiecare panou contine o litera.

Inainte de a mai prezenta alte imagini, vreau sa vin cu cateva completari. Conform rezultatelor a numeroase studii de cercetare, nimic nu acapareaza atat de puternic atentia ochiului mintii, precum o imagine erotica. Atunci cand imaginea a fost anulata in mod activ, subconstientul uman o recepteaza in continuare in mod subliminal. Acest lucru se intampla atat la femei cat si la barbati, bineinteles tinandu-se cont de preferintele sexuale ale fiecaruia.



Priviti acest afis. Mesajul subliminal este ceva mai greu de detectat in mod constient. Nu pare nimic sa fie ciudat, nu iese nimic in evidenta, chiar arata destul de banal. Lucrurile nu stau deloc asa. Daca nu ati gasit singuri mesajul ascuns din fotografie, va ajut eu. Urmatoarea poza este modificata pentru a fi mai simplu de observat partea sexuala.



Incepe sa devina interesant, nu ? Ganditi-va ca aceste lucruri sunt peste tot in jurul nostru, suntem bombardati efectiv in fiecare zi de mesaje subliminale. Fotografii, videoclipuri, filme, panouri publicitare, o mare parte dintre acestea sunt folosite ca mijloace de manipulare in masa.



Aceasta este o reclama un pic mai veche a companiei Coca-Cola. Imaginea marita ne arata trimiterea sexuala asezata in mod strategic. Sexul vinde, iar cei de la Coca-Cola stiu asta.



Comentariile sunt de prisos. Trimiterile sexuale sunt atat de evidente incat e strigator la cer. Pe aceia care nu au observat continutul sexual, ii sfatuiesc sa acorde un pic mai multa atentie fotografiei.



Capul femeii acopera literele A si R din cuvantul "Parents" (parinti) iar litera T are o bulina de culoare verde deasupra, transformandu-l astfel in litera I. Cuvantul "Parents" se poate citi acum "Penis". Retineti, mesajele subliminale se aplica tuturor oamenilor, indiferent de sex. In acest caz, persoanele vizate sunt cele care apartin sexului feminin.



Afisul apartine unei scoli de dans. Din nou, nimic nu pare iesit din comun. Urmatoarea poza este modificata pentru a scoate in evidenta asocierea cu sexualitatea.



Ceea ce este cu adevarat trist insa, este faptul ca acest tip de manipulare a patruns chiar si in lumea copiilor. Instinctele primitive exista chiar si in mintile celor mici, desi pana la o anumita varsta lucrurile din jurul lor nu sunt foarte clare. Din pacate chiar si copiii sunt considerati consumatori, din aceasta cauza si ei fac parte dintr-un grup asupra caruia se incearca manipularea in aceeasi maniera.



Acest cadru este din faimosul desen animat "The Lion King" si se poate observa cuvantul "sex" format din stelele de pe cer. In legatura cu acest cadru s-au facut multe speculatii. Unii spun ca de fapt cuvantul format este "sfx", altii sunt de parere ca totul reprezinta o gluma facuta de animatori, altii cred ca nu e vorba de nici un cuvant la mijloc si dau vina pe imaginatia cu care a fost dotat creierul uman. Parerile sunt impartite.

Exemplele sunt foarte multe. Consider ca am reusit sa subliniez prin acest articol ceea ce am dorit. Retineti ca mesajele subliminale pot fi transmise nu numai pe cale vizuale, ci si pe cale auditiva. Poate voi vorbi intr-un alt articol despre felul in care ne sunt transmise aceste mesaje prin intermediul cuvintelor, dupa ce ma voi documenta in mod corespunzator. Pana atunci tineti minte, toata lumea va vrea binele, nu-i lasati sa vi-l ia !

surse : dexonline.ro, sub-lim.blogspot.com, pileofphotos.com, scientificamerican.com

2 comentarii:

  1. toate sunt facute in asa fel incat, fiecare om sa inteleaga ceea ce vrea...

    RăspundeţiȘtergere
  2. foarte bine si foarte frumos sunt prezentate aici imaginile care ne ataca subconstientul...Felicitari si sa speram sa nu se mai intample asta in societatea in care traim...daca nu...vom ajunge...

    RăspundeţiȘtergere