20 noiembrie 2009

Vaticanul si extraterestrii

In anul 1600, Biserica din Roma il condamna pe filosoful italian Giordano Bruno la ardere pe rug din cauza speculatiilor sale care spun ca si alte lumi ar putea fi locuibile.

In anul 1633, Galileo Galilei este etichetat ca eretic de catre Biserica Romano-Catolica si fortat sa revina asupra afirmatiei care spunea ca Pamantul se invarte in jurul Soarelui. Cuvintele sale au ramas in istorie : "Si totusi, se invarte !".

In anul 2008, Vaticanul declara ca accepta posibilitatea existentei extraterestrilor, in special a celor inteligenti. Se subliniaza urmatoarele idei :

- Puterea de creatie a lui Dumnezeu este nelimitata;
- Posibilitatea ca viata sa existe si in alte locuri din Univers, este foarte mare;
- Descoperirea fiintelor extraterestre ar avea un impact major asupra umanitatii;
- Existenta exterestrilor ar fi considerata ca facand parte din creatia lui Dumnezeu;
- Descoperirea si existenta unor fiinte din alte lumi nu ar contrazice cu nimic credinta in Dumnezeu.

Dupa ce am citit articole si pareri legate de acest subiect, am ajuns sa-mi pun cateva intrebari la care am gasit niste raspunsuri, ipotetice, bineinteles.

De ce a iesit Vaticanul in fata cu aceasta declaratie publica ? Practic, Vaticanul nu afirma ca extraterestrii exista ci doar se precizeaza pozitia pe care o are cu privire la o posibila descoperire in acest domeniu. I se mai pare cuiva aceasta miscare ciudata ?

Parerea mea personala (pentru ca e blogul meu si am dreptul la pareri personale) este aceea ca Vaticanul detine informatii importante cu privire la existenta vietii extraterestre si nu numai. Din cauza numeroaselor secrete care au iesit la suprafata, unele dintre ele fiind incontestabile, oameni din interiorul Vaticanului au considerat ca momentul adevarului se apropie, asa ca au luat masuri de urgenta facand o astfel de declaratie publica.

Vaticanul practic se pregateste in acest fel pentru ceea ce urmeaza. Se pregateste de fapt pentru ceea ce stie ca se va intampla cu siguranta, in viitorul apropiat. Oamenii, credibilitatea si reputatia sunt printre cele mai importante lucruri. Mutarea facuta este, la o prima vedere, una defensiva, insa aceasta poate avea si implicatii ofensive. La fel cum un trisor tine o carte in maneca asteptand doar momentul oportun sa o foloseasca.

Daca nu ati reusit sa intelegeti ce am incercat sa spun, o sa va dau un exemplu banal : Intr-o buna zi ma decid sa fac un drum pana la sediul politiei, sa intru inauntru si sa strig cat pot de tare ca vreau sa fiu considerat nevinovat in cazul in care va fi jefuita banca X de pe strada Y. Eu zic ca e destul de logic ceea ce urmeaza sa se intample, nu ? Banca X urmeaza sa fie jefuita. E clar ca eu am cunostinte despre acest lucru, altfel nu as mai fi facut afirmatia respectiva. Dupa ce se va produce jaful, desi voi fi considerat suspect, avocatul poate folosi gestul facut de mine, in favoarea mea.

sursa foto : standrewyouth.org

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu